HortenCia

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Cia - 8 juni 2012 19:35

       

 God kväll fina du,hoppas du mår bra denna fredag .


Tänkte jag skulle berätta lite om mig och hur jag kom in i blomstervärlden och hur det förändrat mig liv..

År 2006 arbetade jag inom vården,det har jag gjort mestadels av hela mitt yrkesliv. Det är oerhört tungt,stressigt,alltför lite tid att tänka man ska vara ergonomisk. Var man det så blev det sura miner och man var pain in the ass,så man knep..Jag var väldigt klen,aldrig tränat och att gå så år efter år blir till slut ett slut,när man inte lyssnar på kroppens varningssignaler. Slutet på min tid inom vården kom när jag fick en dam på nästan 100 kg över mig,som tappade balansen,jag mitt dumma nöt skulle ta emot henne,det slutade med att hon föll och jag under henne..


Just då reste jag mig o dagen efter kändes det lite,men jag fortsatte en kort tid...Mitt läkarbesök  blev sjukskrivning,röntgen som visade flertal diskutbuktningar och förträngningar längs vänster kotor,bröstrygg samt nacke..Min resa inom vården blev till nästan 4 års frånvsro från arbetslivet,och i dags datum är jag 38 år och 50% sjukpensionär pga skadorna i rygg och nacke.


Min underbara vän Vevve som äger blomsteraffären jag arbetar i,( KRONAN PÅ VERKET)var så snäll som lät mig arbetsträna hos henne för att se hur min rygg klarade av det yrket. Jag älskar inredning,är väldigt kreativ,blommor ger mig sådan glädje. Maj månad 2010 började jag min "träning" och det gick överförväntat. Jag blir tårögd  när jag tänker på hur den här tiden förändrat mitt liv. Jag är varje dag tacksam över att jag fått den här chansen,efter prövningen väntade anställning med Vevve som  min lärare och jag lär av den bästa florist ska jag säga er.


Jag är inte  född med det bästa,längsta tålamodet o vissa dagar blir jag så j....la arg för det inte går,men det är  ju så..alla har lättare för nåågot medans den andra har för annat. Jag är duktigast på kompakta buketter,bilderna ovan är några av många buketter  som jag har gjort   ,det är roligast att göra dem,för jag älskar ju det söta o oftast blir ju kompakta buketter sötast. Däremot har jag inte samma lätthet för dem högre fasad buketterna. Men egentligen kan jag dem men har så hög pretationsångest så om jag har tid på mig att göra dem så går hinner jag att tänka efter om den blir bra eller dålig,haha..Arbetar jag under stress går det bara av farten så ;)...


Men det här yrket har verkligen förändrat mig,varje dag får jag skapa med mina händer,vilket är en dröm för någon som behöver få utlopp för sin kreativitet..


Tack för jag fått den här chansen och hittat mitt "kall" här i livet 


Hoppas du får en underbar helg,glöm inte du är värdefull...varma kramar från mig 

Presentation


Vad gör du där utanför min blogg,kom in vet jag ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards