HortenCia

Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Decoupage utbildning kommer här :)

Av Cia - 3 juni 2012 14:10

   Hej fina du!!

 

Hoppas du mår bra denna söndagen den 3 juni ?! Här nere på Österlen har vi kallt,men solen kommer lite då och då  .. Har börjat att titta runt hur jag vill ha det på min blogg,givetvis kommer mycket att gå i

 

rosa toner,då jag älskar färgen. Det mesta går i den färgen i min lägenhet,är så kär i blommor och

 

du vet det där sockersöta,nästan så man själv känner det ibland går överstyr   .

 

Jag har decoupage som en av mina stora hobbysar,vet du vad det är? har du gjort det någon gång??,om inte så

 

testa,det är underbart roligt att arbeta med,samt så blir det väldigt vackert.

 

Bilden jag lagt in är en vanlig spegel från öb,som jag gjort decoupage med fina Sia ros servetter vi haft i butiken.

 

Man tar den servetten man vill ha och tycker är fin,väljer något man vill sätta det på. Man kan välja det

 

mesta,möbler,lampskärmar,glas..det har i af jag gjort och det har blivit bra. Du måste köpa decoupagelim,det

 

finns i matt eller blankt lim,för migär det blanka finast,men det är upp till var och en  ..

 

Servetten har 3 lager och dem 2 innan motivet ska du plocka av...det är himla pilligt,men ha tålamod hihih.

 

Stryker först på med pensel ett väldigt tunt lager på det du ska sätta decoupaget på,ta med mycket varsamma

 

händer o lägg försiktigt på servetten,försök att lägga det så den inte bubblar sig allt för mycket..stryk mer


lim på penseln,men inte för mycket och stryk så försiktigt du någonsin kan på servetten,minsta hårdhänthet

 

så går servetten sönder och du får börja om..Själv har jg inget tålamod alls med någonting,men här har jag

 

lyckats. Låt det torka och efter en stund lägger du på ett nytt lager..klart !!!!!!!!!!!!!!  Hann du med?? jag

 

kommer att lägga in fler bilder på saker jag gjort,verkligen älskar den här hobbyn .

 

Nog för idag,för nu i af.. hoppas du frågar om det är någonting du undrar,hjälper dig gärna

 

Stor varm kram från mig till dig..

 

 


 
 
ahealthytry.bloggplatsen.se

ahealthytry.bloggplatsen.se

4 juni 2012 16:03

Vad spännande, mer tips och bilder ser jag fram emot :)

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cia - 11 juni 2012 20:05

   Hej på dig !!!   Hoppas du mår bra och att du haft en lika solig dag som jag har haft . Idag tänkte jag presentera min familj för dig,den är lite hårig men ack så älskvärd . Tror på fullaste allvar jag varit ett djur i mitt förra liv,hade ...

Av Cia - 8 juni 2012 19:35

         God kväll fina du,hoppas du mår bra denna fredag .   Tänkte jag skulle berätta lite om mig och hur jag kom in i blomstervärlden och hur det förändrat mig liv.. År 2006 arbetade jag inom vården,det har jag gjort mestadels av hela...

Av Cia - 5 juni 2012 18:33

    Hej på dig  !!!   Det är juni månad och så här års har det inte varit så kallt som det är just nu sedan 1923,det sades på tv häromdagen..helt galet eller hur??   Nåväl,sådana här dagar,kvällar gör ju att det krävs lite mys,tända ljus...

Av Cia - 1 juni 2012 21:54

Hej fina du  !!   Det här är mitt första blogginlägg,och testar hur det kommer att se ut,alla färger med mera. Känns som om det kommer ta en tid innan jag känner mig helt nöjd ;)...Hoppas du vill följa mig även om sidan är som den är. Jag älskar ...

Presentation


Vad gör du där utanför min blogg,kom in vet jag ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards